deník.cz
KOMENTÁŘ: Množí se dotazy médií ohledně rušení kontaktních pracovišť Úřadů práce nebo možného vyřizování sociálních dávek na pobočkách České pošty. Odpovídáme od počátku jednoznačně: Toto jsou možné scénáře, ale důležité je, co tomu bude a musí předcházet. Bavíme se totiž o celém náročném a dlouhodobém procesu transformace Úřadu práce, tedy o širším kontextu rozsáhlých změn, jejich součástí je pochopitelně také digitalizace, na které již několik měsíců velmi usilovně pracujeme.
Prvním krokem je systemizace: Pokud chceme klientům nabízet kvalitní služby, musíme být schopni také adekvátně platit lidem, kteří tyto služby zprostředkovávají. Podařilo se nám vyjednat zvýšení platů zaměstnancům Úřadu práce tak, že tisíce z nich nyní přecházejí do vyšší platové třídy. Zároveň s tím také rozvíjíme výkonnostní odměňování, které podle nás představuje nejspravedlivější způsob, jakým lze ohodnotit skutečný výkon zaměstnanců. Díky výkonnostnímu odměňování budeme umět výrazně lépe ocenit lidi, jejichž pracovní výkony jsou nadstandartní.
S transformací úřadu souvisí také přeskupení agendy: Díky digitalizaci bude již brzy možné vyřídit značnou část požadavků klientů online a je proto třeba výrazně změnit nastavení práce na úřadech a přeskupit síly. Analyticky nyní vyhodnocujeme procesy a agendu. Už dnes vidíme agendy, jejichž zpracování trvá podstatně déle a u kterých zaměstnanci nestíhají, zároveň ale máme i takové, u kterých vnímáme volné kapacity. A i z tohoto důvodu upravujeme nastavení pracovních procesů a cílový stav budeme znát v září.
Více
zde.