Mělo by být určitě úlohou kraje vytvářet tlak na ministerstvo, aby v budování dálnic skutečně pokročilo, i když se zdá, že se blýská na lepší časy. Jenže i tak mluvíme o následujícím desetiletí, kdy dojde opravdu k podstatné změně. Malý počet dálničních kilometrů je naopak nahrazen vysokým počtem silnic prvních tříd a velmi frekventovaných druhých tříd, které často vedou intenzivní, těžkou a nebezpečnou dopravu obcemi. Malá obec třeba na silnici I/35 je fakticky rozdělena na dvě samostatné části. Myslím, že by bylo vhodnou úlohou kraje, aby právě malým obcím pomohl s přípravou bezpečných přechodů a dalších pasivních prvků vedoucích ke zpomalení dopravy v obci tak, aby se zvýšila bezpečnost jeho občanů. Pro takto připravené projekty by pak bylo relativně jednoduché shánět financování i z jiných zdrojů než jen z těch krajských. Kdyby kraj takto vyřešil každý rok deset přechodů, tak by se mnoha lidem změnil život o poznání k lepšímu. Stačí jenom chtít.
Mgr. Petr Hamáček
kandidát Koalice pro Královéhradecký kraj