Ne každý žije v Praze. Regiony, jakým je i Orlicko, jsou silně závislé na kvalitě silnic a hromadné dopravy. Jako náchodský lokální patriot také něco vím o tom, jak moc jsou tyto věci důležité.
Dálnice D 11 se staví už čtyřicet let (!), ale máme i další úkoly. Třeba rychlostní silnici D 35, která i obyvatelům Orlicka zlepší spojení se světem. Spolu s dalšími krajskými politiky, ale třeba i biskupstvím, se aktivně podílím na tom, aby se přípravy staveb zbytečně neprotahovaly. Ostatně ve Východních Čechách jsem doma, vždyť Bělobrádci zde žijí minimálně 400 let.
Aby se i občané Orlicka lépe dostali, kam potřebují, k tomu slouží lidovecký projekt jednotného dopravního pasu. Pak bude lidem stačit na různé typy dopravy jen jedna legitimace.
Dobré cesty byly vždy znakem dobře spravované země. K tomu bude také potřeba do dopravní infrastruktury více investovat a odstranit zbytečnou byrokracii při přípravě staveb. Tento cíl ostatně vyjadřuje i volební heslo KDU-ČSL: Zodpovědně pro společný domov.
Pavel Bělobrádek
vicepremiér, předseda KDU-ČSL a lídr kandidátky do Poslanecké sněmovny v Královéhradeckém kraji